Ultima noastră zi în Danemarca s-a focusat pe studierea și experimentarea personală a infrastructurii pentru biciclete. Astfel, în seara de dinainte, un traseu a fost conceput pentru a atinge mai multe puncte la care se putea ajunge beneficiind în totalitate de infrastructura pentru biciclete.
Am închiriat majoritatea bicicletelor de la hotelul nostru și încă câteva de la o librărie de biciclete din apropiere. Am fost surprinși să vedem că spre deosebire de celelalte țări unde am studiat infrastructura pentru biciclete, în Danemarca a fost mai dificil să găsim suficiente biciclete de închiriat pentru noi toți. Asta se datorează faptului că danezii sunt foarte obișnuiți să aibă una sau chiar mai multe biciclete personale, nu să închirieze.
Primul punct de oprire a fost la baza Podului Sărutului, unul dintre cele mai cunoscute poduri din Copenhaga, traversat exclusiv de bicicliști și pietoni. Următoarea oprire a fost Statuia cu Mica Sirenă, apoi am mers să vizităm câteva parcuri. În unul din ele, am avut ocazia să vedem și să înțelegem puțin mai bine anumite fenomene politice despre care ni s-a povestit și când am fost în turul cu barca și am trecut pe lângă Statuia cu Mica Sirenă, despre care ni s-a spus că a fost vandalizată de mai multe ori în semn de protest. Cel de-al doilea, Superkilen Park s-a dovedit a fi împărțit în două: prima parte era un parc de skateboarding, iar cel de-al doilea era un loc mai potrivit pentru copii mai mici și cei în căutare de puțină liniște, din moment ce parcul era amenajat frumos cu mese de joc și locuri de stat jos.
În continuare, ne-am îndreptat atenția spre Cykelslangen, o serie de poduri construite exclusiv pentru a facilita deplasare bicicliștilor. Le-am parcurs cu ușurință pe acestea, fiind suficient spațiu pe ambele sensuri.
Aceasta este o trăsătură a pistelor de biciclete din Danemarca pe care am regăsit-o pe tot parcursul călătoriei noastre, pe fiecare sens de circulație fiind suficient spațiu pentru cel puțin două biciclete, deși am întâlnit locuri unde puteau merge și mai multe de atât una lângă alta. Pe lângă asta, pistele de biciclete sunt despărțite de trotuar și carosabil, fiind la nivele diferite de acestea, tocmai pentru a oferi mai multă siguranță prin delimitarea clară. De asemenea, infrastructura este completată de semafoare speciale pentru biciclete și semne de circulație marcate pe șosea în intersecțiile aglomerate, dar nu numai.
Cu toate acestea, experiența noastră pe biciclete în Danemarca nu a fost pe atât de relaxantă precum cea din Belgia, de exemplu, dar asta se datorează foarte mult și faptului că am pedalat în grup mare, dar și pentru că ne-am început explorarea în timpul orei de vârf. Pistele și străzile au fost foarte aglomerate, iar pentru noi a fost destul de stresant până când ne-am acomodat cu bicicletele și infrastructura. Spre final, am decis să ne împărțim în grupuri mai mici, fiecare însoțiți de unul dintre profesori, iar acest lucru a ajutat mult la îmbunătățirea experienței. Spre final, deja am început să ne simțim mult mai bine și deși a fost obositor pentru toți, ne bucurăm că am avut această experiență.
La cercul de comunitate din seara aceasta, am clarificat ultimele detalii despre drumul de mâine, apoi am reflectat puțin la toată experiența noastră în Danemarca, deși cu toții vom face asta și în scris când ajungem acasă.